Lördag 16/7

Idag tror jag att jag hade vääärldeeens sötaste dröm,inte för att ni får höra den,tehe<3
Iaf,jag vaknade först vid halv 10 av väckarklockan,stängde av den och somnade om,vaknade en halvtimme senare av telefonen,somnade sedan om,en timme senare ringde telefonen igen,svarade,men kunde inte somna om igen.Så jag låg och läste :D
När jag väl gick upp,åt jag frukost,tvättade håret osv,sen blev jag sur på mamma för att hon spelade,som jag ville göra.
Vid 10 över 3 åkte jag med pappa och Annie till min farmors sommarstuga,precis som vi gjorde lördagarna förra sommaren.Det där kallat Femkampen som jag gör varje år.Men denna gången tänkte jag berätta om det!
Okej,först,får man en lapp,med sitt namn på. På den lappen visar det fyra lördagar,med 5 rutor under.En ruta för varje sak man gör.Är man under 13 år är man med i barngruppen,vilket gör att man får stå en halvmeter längre fram än de vuxna när man ska göra saken.Är man över 13 som tjej,som jag är,är man bland damerna,och får stå på strecket längst bak,är man kille och över 13,får man stå på samma streck som damerna.Då är man bland herrarna.Okej,det är en viss runda man går då,man börjar med pil,man ställer sig på strecket man ska stå på,och kastar tre pilar mot en stor sån där sak man kastar pilar på,med nummer ni vet.Man kastar såklart en pil i taget.Då om jag till exempel får pilen på nummer 8,får jag välja om jag vill sätta den på hundratal,tiotal eller ental,om jag sätter den på tiotal,så hamnar ju den så att man har 80 poäng,då kan man inte ändra den sen.Och om jag sen får en 2,sätter jag den på ental,säger vi,så blir det 82 poäng,och så sista då,vi säger att jag får en 9,så sätter jag den såklart på den sista som finns kvar,hundratal,då blev poängen sammanlagt 982.Som är rätt bra.
Sen går man vidare till nästa sak,och gör en annan sak som man ska göra där,men det är samma sak med poängen.Sen en dag är det prisutdelning,först bland barn,sen bland damer,och sen bland herrar,tror jag. Det var en ganska simpel förklaring,mer orkar jag inte.
Det gick ganska bra för mig denna lördagen i alla fall,jag var ju där förra lördagen också.Men ja.
Jag fick runt 3300 poäng,vilket är väldigt bra,förra lördagen fick jag bara 2800 någonting,fast jag satte en sista 4 på fel ställe,om jag hade lagt den rätt hade jag haft 3700 poäng :(
Jag och Annie såg också TRE snygga killar :love:
Jobbigt det var då när man skulle åka hem,vi får hoppas att vi ser dem nästa lördag istället igen :/
Här är några bilder från förra årets femkamp,på prisutdelningen:
..
Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0